יום רביעי, 8 באוגוסט 2012

לבחור לראות את חצי הכוס המלאה...


במהלך עבודתי רבת השנים בה אני כותבת  ברכות מקוריות לכל אירוע, אפשר לומר שרוב הברכות המוזמנות הן בעיקר סביב אירועים משמחים נטו. השבוע נתבקשתי לכתוב ברכה ליום הולדת, ללקוחה שבעלה עבר שנה לא קלה, ובעצם כל המשפחה עברה טלטלה.
כתיבת הברכה היתה מרגשת ומאתגרת וכלל לא פשוטה. זמן לא מועט ישבתי מול החומר ששלחה והתלבטתי. היה עלי לשלב בין הקשיים שהם חוו לבין דרך ההתמודדות שלהם לאורך השנה ועד למקום בו הם מודים היום על כל הקשיים שחוו והביאו אותם להיות מחוזקים יותר. הלקוחה אמרה לי קצת בחוסר אונים: " יש לי כל כך הרבה מה לומר ואני לא יודעת איך...". ואכן מורכבות האירועים ומה שהם עברו באו לידי ביטוי בחומר הגלם ששלחה לי.
אחד הדברים שהיא ציינה שסייעו להם להשאר אופטימיים, היה ועדיין הרבה צחוק והומור גם ברגעים הטעונים ביותר. בתחילה היה לי קשה "להתלוצץ" על האירועים שהיא ציינה בפני, אך עם התעמקותי בסיפור שלהם התחברתי יותר ויותר לתהליך שהם עברו והצלחתי לשזור אותו לידי ברכה שיש בה צחוק והומור, קצת דמעות והרבה תודה.
גם אני עברתי תהליך עם כתיבת הברכה ויצאתי נפעמת ומחוזקת מדרך ההתמודדות של המשפחה הזו.
אני באמת מאמינה שהכל בחיים עניין של בחירה. המציאות מציבה לנו אתגרים, לעיתים מפתיעים בעצמתם, ולנו ניתנת האפשרות לבחור, בכל רגע ורגע מחדש, איך אנחנו מתייחסים/מפרשים/ מתמודדים עם מה שניצב בדרכנו. זה לא קל, בכלל, אבל לגמרי אפשרי.

הנה קטע קצר מהברכה:

"לא קל בתוך הקשיים למצוא ולהודות על הדברים החיוביים,
ובכל זאת הם שם, קיימים, ובזכותם יצאנו כולנו מחוזקים. "
"..."
"ואני רוצה לאחל לעצמנו עוד ימים רבים,
בהם הצחוק וההומור ימשיכו ללוות אותנו, לאורך השנים.
שלעולם לא נתעייף להעניק ולתת האחד לשניה,
שנדע להמשיך ולהביט על חצי הכוס המלאה,
שנדע לעצור לרגע ממרוץ החיים,
ונשים לב לדברים הבאמת חשובים.
כמו למשל עכשיו, נעצור רגע ונביט סביב, לשניה קצרה:
תראה אהוב שלי כמה אנחנו מוקפים באהבה! "

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה