יום שישי, 3 באוגוסט 2012

"הילדים הטכנולוגים של היום..." - רשמים מסדנאות קיץ 2012 של נוריתא


קייטנות יולי עוד מעט נגמרות ואפשר להתחיל לסכם את פעילויות הקיץ. כמדי שנה "סדנת פרומו" ו "סדנת ג'ינגל" מככבות בקייטנות.
סדנת פרומו היא סדנא דינאמית המשלבת בין שני תחומים – עולם הפרסום ועולם התיאטרון, בסופה יוצרים הילדים פרסומת מומחזת. בסדנת ג'ינגל מקליטים הילדים המנון לקייטנה באולפן נייד שמגיע אליהם.
בשתי הסדנאות אנחנו עורכים דיון אינטראקטיבי עם הילדים בנושאים הקשורים לסדנא.
השנה שמתי לב כמה מתעניינים הילדים בתחום הטכנולוגי. בסדנת ג'ינגל הילדים מרותקים להסברים על כיצד עובד אולפן ואיך מקליטים, הם נפעמים לשמוע איך שמענו פעם מוסיקה ואיך עבד פעם אולפן. הם שואלים המון שאלות ומביעים סקרנות אדירה. ובאופן גורף בכל פעם שאני שולפת תקליט של פעם, הקריאה "וואו" נשמעת בקול רם. הילדים נרגשים מאוד לגעת ולבחון את התקליטים מקרוב.
בכל קבוצה תמיד יש ילד שיודע איך קוראים "לדבר העגול השחור הזה" ותמיד יש גם ילד שיודע שאם רוצים להאזין לתקליט צריך פטיפון. באחת הקייטנות הקיץ אמרה ילדה אחת כששלפתי את התקליט: "וואו איזה דיסק גדול! ".
בסדנת פרומו אנחנו עורכים דיון סביב נושא הפרסום ומה היא פרסומת. גם בסדנא זו נחמד לראות כמה מתענינים הילדים לחקור את עולם התקשורת שמקיף אותם ואיך בעזרת הטכנולוגיה של היום כמעט לכל מקום שמפנים את המבט מגלים פרסומת.  גם הקטנים שבחבורה מבינים תוך כדי הדיון למה יש פרסומות ואיזו פעולה הן משכנעות אותנו לבצע (לקנות עוד ועוד ועוד...). נפלא לשמוע את התובנות שלהם בנושא, עד כי לפעמים יש לי תחושה שאני מנחה קבוצה של מבוגרים...
אח"כ פונים הילדים ליצירת פרסומת מומחזת משלהם. עינהן נפתחות בשקיקה כאשר ארגז התלבושות נפתח והם נרגשים
להופיע על הבמה, והפעם כמו ילדים.... כמה נפלא!
שיהיה לנו המשך קיץ נעים.
נורית - 077-9100402.
www.simba.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה